Enea Energetyk Poznań rozwija się i chce lepiej poznać swoich kibiców.

Biuro Prasowe Enea Energetyk Poznań  tekst i zdjęcia  Jakub Matyka

Poznański Energetyk na przestrzeni ostatnich kilku ostatnich lat jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się klubem sportowym w Poznaniu i Wielkopolsce. Razem z licznymi sukcesami sportowymi rośnie również liczba kibiców, z których opinią liczą się władze poznańskiego klubu. W tym celu realizowane jest badanie dotyczące różnych tematów jego działalności.

Ostatnie lata działalności poznańskiego Energetyka są bardzo intensywne. Głównie za sprawą prężnie rozwijającej się sekcji siatkówki. Początkowo władze i sztab szkoleniowy w klubie postanowiły rozwijać damskie sekcje młodzieżowe, co następnie uzupełniono również o sekcje męskie. Obecnie drużyny młodzieżowe Enea Energetyk Poznań skutecznie walczą na siatkarskich parkietach we wszystkich oficjalnych kategoriach wiekowych. Dzięki rozwinięciu współpracy z firmą Enea, która została tytularnym sponsorem klubu oraz wsparciu ze strony Miasta Poznań, poznański Energetyk występuje również drugi sezon w rozgrywkach seniorskich 1 Ligi Siatkówki Kobiet. Aktualnie jest liderem tabeli.

Ambitna strategia rozwoju klubu oraz sukcesy sportowe nie byłyby możliwe bez udziału kibiców. W naszej codziennej działalności zawsze staramy się stawiać naszych sympatyków na pierwszym miejscu i planować działania, które będą spełniać ich oczekiwania. W tym celu zdecydowaliśmy się przeprowadzić profesjonalne badanie marketingowe, które nie tylko wykreuje „profil kibica”, ale również pozwoli nam poznać opinię o różnych aspektach związanych z działalnością klubu oraz umożliwi wyciągnięcie wniosków na przyszłość – mówi Jakub Matyka, Marketing Manager klubu.

Jakość relacji z kibicami oraz identyfikacja problemów

Projekt zostanie przeprowadzony wspólnie z firmą badawczą Sport Analytics. Zgodnie z konwencją statystyczną, usunięte zostaną wartości odstające (przypadkowe i nierealne). Samo narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów zachodnioeuropejskich, natomiast bardzo ważna jest cykliczność jego powtarzania. Pierwszy pomiar pomoże klubowi zwrócić uwagę na niektóre aspekty jego działalności. Kolejne zaś będą już oceniały jego pracę.

Badanie oparte jest na standardach badawczych wykorzystywanych w klubach europejskich. Dotyczyć będzie w zasadzie wszystkich kwestii związanych z profilem kibica – mówi analityk Paweł Chmielowski. – Zresztą nie tylko, ponieważ w badaniu również znajduje się część otwarta, do wypełnienia z dowolnymi spostrzeżeniami na temat rozwoju klubu – tłumaczy Chmielowski z firmy Sport Analytics.

Dostęp do ankiety internetowej jest otwarty od wtorku 8 stycznia od godz. 9:00 do wtorku 15 stycznia do godz. 22:00. Badanie jest całkowicie anonimowe, a jego wyniki zostaną opublikowane w kanałach komunikacji Enea Energetyk Poznań.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*