Ruszyliśmy z akcją #ZostańWformie

Sopot, 17.11.2018 EKSTRAKLASA PLK KOSZYKOWKA MEZCZYZN MECZ Trefl Sopot - MKS Dabrowa Gornicza POLISH BASKETBALL LEAGUE GAME Trefl Sopot - MKS Dabrowa Gornicza NZ Vernon Taylor FOT. WOJCIECH FIGURSKI / 058sport.pl

Biuro Prasowe Trefl Sopot tekst i film zdjęcie archiwalne

W kanałach społecznościowych Trefla Sopot wystartowała akcja #ZostańWformie! Kibicom Trefla Sopot, mieszkańcom miasta Sopot oraz wszystkim sympatykom koszykówki oraz innych dyscyplin sportowych proponujemy profesjonalny trening, który można przeprowadzić w warunkach domowych! Projekt jest realizowany pod patronatem miasta Sopot.

Start akcji był możliwy dzięki zaangażowaniu się w nią Tobiasza Grzybczaka, czyli trenera przygotowania motorycznego pierwszej drużyny Trefla Sopot. Popularny „Tobi” w Sopocie pracuje już od ponad dziesięciu lat i zawsze wspiera inicjatywy, które zachęcają do aktywności fizycznej. Na pomysł projektu zareagował szybką aprobatą.

– Zawsze warto dbać o zdrowie i formę – mówi Tobiasz Grzybczak. – Teraz mamy ograniczone możliwości do bycia aktywnym, dlatego zachęcam do ćwiczeń w domu. Taki trening nie tylko pomoże w zachowaniu tężyzny fizycznej, ale również pozytywnie wpłynie na nasz nastrój i pomoże nam rozładować negatywne emocje. To ważne szczególnie teraz, gdzie będzie liczyć się nie tylko zdrowe ciało, ale także duch.

Wiele osób uważa, że trening bez specjalistycznego sprzętu nie może dać dobrego efektu. Tobiasz Grybczak ma nieco inne zdanie…

– Oczywiste jest to, że nie ukształtujemy w nim siły, jednak treningi tzw. „podtrzymujące” są równie ważne. Pracujemy na ciężarze własnego ciała, a każdy takie ćwiczenie pozwoli zachować nam dobrą kondycję. Kiedy sytuacja się ustabilizuje i wrócimy na siłownie, powrót do treningów ze sprzętem będzie znacznie łatwiejszy – uważa.

Trener przygotowania motorycznego w formie filmów video będzie prezentował ćwiczenia, które może wykonać każdy z nas!

– Ważne jest to, aby słuchać własnego ciała. Jedni są lepiej zbudowani, inni słabiej. Jedni mają silniejszą konkretną partię mięśni, a drudzy inną. Trzeba oszacować swoje umiejętności. Przy każdym ćwiczeniu będę proponował liczbę serii czy powtórzeń, ale zawsze też podkreślam – jeżeli coś cię boli, lepiej odpuścić i przełożyć trening. Może spróbuj zrobić to jutro, może za dwa dni, a może za tydzień – radzi trener.

W pierwszym treningu Tobiasz Grzybczak zaproponował ćwiczenia skoncentrowane na kończynach dolnych.

– Będziemy skupiać się też na kończynach górnych czy mięśniach brzucha. Nie zabraknie ćwiczeń regeneracyjnych i zdrowotnych. Postaram się, aby treningi #ZostańWformie były urozmaicone i ciekawe. Zostańcie w domu i tu zadbajcie o swoją kondycję – apeluje Tobiasz Grzybczak!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*