Więcej kobiecego szczypiorniaka w TVP Sport – nowa umowa Superligi z TVP S.A.

Biuro Prasowe PGNiG Superliga tekst i zdjęcia

Telewizja Polska S.A. i Superliga Sp. z o.o. rozszerzają zakres dotychczasowej współpracy. Na mocy nowej umowy kibice zobaczą hit każdej z 28 serii. Kobiece zmagania będą transmitowane w TVP Sport, na stronie TVPSPORT.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. Pierwsze mecze już we wrześniu.

Od najbliższego sezonu TVP Sport pokaże hit każdej serii! Spotkania PGNiG Superligi Kobiet mają być transmitowane w stałym paśmie – w piątki o godzinie 18:00. Łącznie przez trzy lata kanał sportowy Telewizji Polskiej wyemituje 84 transmisje, czyli około 168 godzin. Będzie je można śledzić na antenie TVP Sport, na stronie TVPSPORT.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Dla kibiców dostępne będą również skróty meczów, wywiady i dodatkowe materiały wideo. Wszystkie zmagania pokazane zostaną w standardzie HD z wykorzystaniem minimum 5 kamer. Nowa umowa została podpisana na trzy lata, do końca sezonu 2022/2023.

-Piłka ręczna ma swój dom, który nazywa się TVP Sport. Pokazujemy najważniejsze spotkania PGNiG Superligi mężczyzn, Puchar Polski, mecze kobiecej i męskiej reprezentacji, a także turnieje mistrzowskie z ich udziałem. Teraz czas na Panie! Trzymamy parytet, a już niedługo kolejne dobre wieści dla kibiców. – powiedział Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.

Dla PGNiG Superligi Kobiet to drugi sezon pod znakiem profesjonalizacji. W pierwszych kilku miesiącach liga przeszła rewolucję. Kluby zostały przekształcone w spółki, przeszły proces licencyjny, powstała nowoczesna identyfikacja wizualna rozgrywek, strona internetowa, kanały w social mediach, a także oprawa meczów telewizyjnych. Dzięki temu PGNiG Superliga Kobiet jest uznawana za jedną z najlepszych żeńskich lig sportowych w Polsce. W sezonie 2019/2020 w lidze rywalizowało 8 zespołów. Tytuł mistrzyń Polski wywalczyły zawodniczki MKS Perły Lublin, po srebro sięgnęły szczypiornistki Metraco Zagłębia Lubin, a brąz przypadł KPR-u Gminy Kobierzyce.

– Podpisanie nowej umowy na sprzedaż praw telewizyjnych dla PGNiG Superligi Kobiet to było najważniejsze zadanie zarządu Superligi Sp. z o.o. dla damskich rozgrywek w ostatnich miesiącach. Wprowadzenie zawodowej ligi spowodowało szereg zmian, dzięki którym zainteresowanie rozgrywkami znacznie się zwiększyło – obserwujemy to m.in. we wskaźnikach medialnych i oglądalności. Bardzo się cieszę, że wielomiesięczna praca przyniosła kolejne efekty, a potencjał docenił nasz partner, Telewizja Polska S.A. Nowa umowa to ogromny przeskok dla rozgrywek, promocji dyscypliny i sponsorów. Ligowa żeńska piłka ręczna jeszcze nigdy nie była tak dobrze wyeksponowana w telewizji. Nowa umowa gwarantuje nam również szereg świadczeń promocyjnych, w tym możliwości oglądania pomeczowych skrótów na stronie Superligi Kobiet, w mediach czy powstającej aplikacji mobilnej – mówi Marek Janicki, prezes Superligi Sp. z o.o.

W przedwcześnie zakończonym sezonie 2019/2020, pierwszym w formie zawodowych rozgrywek, przeprowadzono sześć transmisji z 10 zaplanowanych na antenie TVP Sport. Średnia oglądalność wyniosła 55 827 osób. Najwięcej fanów zgromadziło przed ekranami spotkanie z 23 lutego 2020 roku: Metraco Zagłębie Lubin – Młyny Stoisław Koszalin. Jego widownia wyniosła 82 434 widzów, a w szczytowym momencie aż 145 214.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*