Hokeiści walczą o najlepszego wąsa… i o zdrowie mężczyzn

Biuro Prasowe PZHL tekst i zdjęcie

“Movember – czyli szlachetna rywalizacja o Hokejowy Wąs roku” – tak brzmi nazwa akcji Polskiej Hokej Ligi, której kulminacyjny moment przypada na koniec  listopada.

Movember to międzynarodowy ruch, mający na celu zmianę podejścia mężczyzn do zdrowia intymnego. Zachęca panów do zapuszczenia wąsa, który ma prowokować do dyskusji. Dyskusji na temat raka jądra i raka prostaty, które co roku dotykają wielu mężczyzn.

Zachęta do diagnozowania raka jąder i prostaty

– Facet z wąsem – to naturalny ambasador akcji Movember, zwycięzca i chwat! Wąs, niczym różowa wstążka stał się symbolem walki z rakiem – przekonują organizatorzy akcji, która od lat jest popularna w środowisku hokejowym. Wszak hokej kojarzony jest jako męski sport, a akcja zachęca do badań i diagnozowania raka jąder i prostaty.

Trwa walka o tytuł Hokejowego Wąsa Roku

W tym roku Polska Hokej Liga zachęciła kluby do wyznaczenia ambasadorów, którzy na koniec miesiąca staną do wirtualnej rywalizacji o głosy kibiców. Faworyt  otrzyma tytuł Hokejowego Wąsa Roku i nagrody rzeczowe od partnerów akcji. Poważny temat społeczny połączony jest z luźną formułą, aby zachęcić kibiców do zabawy. Nie mogą oni uczestniczyć w meczach na lodowisku, ze względu na sytuację  epidemiologiczną. Mają okazję zobaczyć inną twarz ulubionych zawodników, a przy okazji wesprzeć ich swoimi wirtualnymi głosami.

Polski hokej odpowiedzialny społecznie

– Chcemy, aby Polska Hokej Liga postrzegana była jako inicjator ciekawych akcji marketingowych, a także organizacja odpowiedzialna społecznie. Do tego potrzeba zaangażowania klubów, które już w poprzednich latach udowodniały, że potrafią zorganizować u siebie takie inicjatywy. Po raz pierwszy, ale nie ostatni, chcemy integrować nasze działania i osiągać wspólne cele – mówi Mirosław Minkina, prezes PHL i Polskiego Związku Hokeja na Lodzie.

Wkrótce głosowanie na specjalnej stronie www

Zdjęcia zawodników – ambasadorów akcji publikowane są w wydarzeniu na Facebooku. Tam można znaleźć też praktyczne informacje, jak mężczyzna powinien zadbać o swoje zdrowie intymne, dzięki partnerowi akcji – Fundacji Kapitan Światełko. Finał zabawy, w którym kibice będą oddawać głos na swoich faworytów będzie prowadzony na specjalnej stronie akcji www.hokejowywas.pl

W akcję włączyli się czołowi polscy i zagraniczni zawodnicy, m. in.:  Alexander Pettersson ze Szwecji, Miroslav Zatko ze Słowacji, Zackary Phillips z Kanady, czy wielokrotni reprezentanci Polski – Mikołaj Łopuski, Filip Komorski, Mateusz Bryk. Jednego ambasadora z pewnością ciężko było wybrać w Tauron Podhale Nowy Targ czy GKS Tychy,  gdzie wielu graczy zapuściło bujne wąsy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*