Współpraca jest wynikiem podpisanej z Wartą umowy dotacyjnej, na mocy której Miasto przekaże spółce 500 tysięcy złotych. Pieniądze pochodzą z konkursu "Udział czołowych zespołów poznańskich w grach zespołowych w rozgrywkach ligowych w sezonie 2024/2025". Rozstrzygnięcie konkursu nastapiło już dwa miesiące temu, pisaliśmy o tym TUTAJ.
Już wtedy tłumaczono dlaczego Warta Poznań S.A. wsparcie z tej puli otrzymała teraz, a nie otrzymywała w poprzednich latach.
Z tej puli pieniędzy nie otrzymują kluby piłkarskie grające na najwyższym poziomie rozgrywek. W tym roku Warta spadła do 1. ligi, dlatego mogła ubiegać się o dotację. Wróciliśmy więc do stanu sprzed kilku lat, kiedy Warta nie grała w Ekstraklasie
Tyle, że zespoły z Poznania grające w ligach zawodowych, czyli nie otrzymujące dotacji ze wskazanej puli też z Miastem współpracują. Tak jest choćby w przypadku Lecha, czy PSŻ-u. Najwyraźniej w przypadku Warty takiego partnerstwa nie było...
Przedstawiciele klubów z największymi dotacjami, a Warta w tej grupie jest, 20 sierpnia pojawili się w Urzędzie Miasta na uroczystym podpisaniu umówu. Z Warty nikogo jednak na tym spotkaniu nie było.
Obowiązki
Dotacja oznacza dodatkowy zastrzyk do budżetu Warty S.A., ale też i dodatkowe obowiązki, ponieważ klub będzie zobowiązany do jej rozliczenia, zgodnie ze złożoną ofertą w konkursie ofert, a także informowania o wsparciu samorządu stosując się do zapisów zawartej umowy.
Bardzo się cieszymy, że możemy powitać miasto Poznań w gronie naszych partnerów, wśród których znajduje się już wiele poznańskich marek. To dobrze, że Poznań postrzega Wartę jako ważny punkt w sportowym krajobrazie miasta. Gra z logotypem Poznania na koszulkach ma dla nas znaczenie symboliczne: podkreśla, skąd jesteśmy i gdzie - w kontekście infrastruktury sportowej i rozgrywania meczów - mamy zamiar niebawem wrócić
– powiedział Artur Meissner, prezes Zarządu Warta Poznań S.A.
Logo na koszulkach znów jest
W koszulkach z logo Poznania piłkarze Warty wystąpili po raz pierwszy w czasie meczu Zielonych z Górnikiem Łęczna w miniony weekend. Oprócz koszulek meczowych pierwszej drużyny, logotyp Miasta pojawi się także na materiałach takich jak billboardy, plakaty, ścianki sponsorskie, bilety, programy meczowe, banery, bandy dookoła boiska. W ramach umowy, Warta jest także zobowiązana do przeprowadzenia zajęć piłkarskich dla uczniów klas sportowych w poznańskich szkołach.Umowa została podpisana we wrześniu, a wydatkowanie środków zaplanowane jest na rok 2024 i 2025.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.