Decyzja o przekazania z budżetu Miasta środków na mycie dachu Enea Stadionu zapadła już w ubiegłym roku. Wpisano ten projekt do budżetu na 2024 rok. Od wielu lat na membranie widać zabrudzenia i zacieki. Teraz podpisano umowę z wykonawcą, prace mają ruszyć jeszcze w maju.
Umyta zostanie zewnętrzna oraz częściowo wewnętrzna połać membrany stadionu. Podczas czyszczenia wykorzystywany będzie środek rekomendowany przez producenta materiału, z którego wykonano poszycie. Operację, która może potrwać nawet dwa miesiące, przeprowadzą osoby z uprawnieniami do pracy na wysokościach. Wykonawca będzie musiał zabezpieczyć zbiorniki retencyjne, w których gromadzi się woda do podlewania murawy - tak, by nie przedostały się do nich detergenty wykorzystywane podczas czyszczenia membrany.
Nie tylko mycie membrany
Oprócz prac w obrębie zadaszenia Enea Stadion przejdzie również naprawę otuliny betonowej słupów na trybunach I-III. Realizacja zadania będzie przebiegała dwuetapowo. Najpierw wykonawca sporządzi dokumentację projektową, a po jej akceptacji przez POSiR rozpoczną się prace na stadionie, które potrwają maksymalnie dwa miesiące.
Jeżeli wszystko przebiegnie zgodnie z planem i nie przeszkodzą nam warunki atmosferyczne, całość prac powinna zakończyć się jeszcze przed wznowieniem rozgrywek piłkarskiej ekstraklasy
– mówi Łukasz Miadziołko, dyrektor Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji.
Koszt całej inwestycji łącznie z naprawą otuliny betonowej słupów wynosi 748 tysięcy złotych netto. Zadanie nie obejmuje czyszczenia membrany nad trybuną IV, która wymaga przeprowadzenia bardziej zaawansowanych prac modernizacyjnych.
Komentarze (0)