Dotychczasowe rundy w Kielcach, Słomczynie i Katowicach nie wyłoniły zdecydowanych kandydatów do tytułów w żadnej z klas. Zanosi się więc na niezwykle zaciętą walkę aż do końca.
KLASY PRO oraz HANKOOK SPEEDGAMES
Samochody dwóch pierwszych kategorii są tak naprawdę dość podobne do siebie. Zbudowane są w 100% z myślą o rywalizacji w driftingu, zgodnie z regulaminem technicznym Driftingowych Mistrzostw Polski, zatwierdzonym przez Polski Związek Motorowy. Do budowy samochodu wykorzystywane są seryjne, ale znacząco zmodyfikowane nadwozia. Zakres dozwolonych modyfikacji różnych zespołów samochodu jest bardzo szeroki. Silniki osiągają imponujące moce, niekiedy nawet powyżej 1000 KM! Przeważnie jednak są to wartości między 800 – 900 KM w klasie PRO i 500 – 600 KM w SEMI PRO. Warto podkreślić, że wykorzystywane są bardzo zróżnicowane konstrukcje budowy silnika. Mamy więc jednostki napędowe o układzie cylindrów R6 i V8, wolnossące czy też wyposażone w turbosprężarki lub kompresory.
Jeżeli chodzi o różnice, w klasie PRO szerokość opon jest ograniczona do 285 mm, a w SEMI PRO – do 225 mm. Dlatego samochody tej drugiej klasy mają wyraźnie słabszą trakcję, rozwijają mniejsze szybkości i można powiedzieć, że jeździ się nimi nieco łatwiej. Kolejna istotna różnica dotyczy skrzyni biegów. W PRO używane są przekładnie sekwencyjne, w SEMI PRO stosowane są skrzynie manualne w układzie H. Te różnice sprawiają, że samochody klasy SEMI PRO są tańsze w budowie i eksploatacji. Ta kategoria jest pewnego rodzaju przedsionkiem do rywalizacji w najwyższej klasie.
KLASA SPEEDGAMES DRIFT
Startują w niej identyczne samochody dostarczone przez organizatora. Są to BMW serii 3 generacji E92 z silnikami V8 o oznaczeniu LT, pochodzącymi z Corvette, o mocy około 500 KM, wyposażone w manualne skrzynie biegów. Samochody wyposażone są w identyczne opony. Ta kategoria to wstęp do rywalizacji w driftingu. Pozwala rozpocząć rywalizację w dyscyplinie przy najniższych kosztach. Zasady są tu nieco inne. Przede wszystkim nie ma jazdy w parach, a jedynie solo. Trasa jest nieco krótsza i mniej skomplikowana, ale zawody odbywają się podczas rund Driftingowych Mistrzostw Polski, a przejazdy oceniają ci sami sędziowie, co w pozostałych kategoriach. Doświadczenia zdobyte przez kierowców pozwolą w przyszłości awansować im do wyższych klas.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.