Sytuacja Polskiego Komitetu Olimpijskiego z każdym dniem staje się bardziej dramatyczna. Sponsorzy wycofują się ze współpracy niemal hurtowo. Odkąd pojawiły się zarzuty braku transparentności w działaniach PKOl i prezesa Radosława Piesiewicza umowy sponsoringowe zerwały: Polskie Porty Lotnicze, Krajowa Grupa Spożywcza S.A. oraz PKP Intercity, a Orlen tę współpracę zawiesił. O zakończeniu współpracy poinformowała także mająca siedzibę w Poznaniu Enea S.A.
Enea w ubiegłym tygodniu rozwiązała umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim, ze skutkiem na koniec 2024 roku (pierwotnie umowa miała obowiązywać do września 2027 roku). Spółka podjęła tę decyzję po dokonaniu corocznego przeglądu działań sponsoringowych. Taka analiza wynika z wytycznych zawartych w dokumencie „Dobre praktyki w zakresie działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa” oraz jest zgodna z wewnętrznymi regulacjami Enei
- czytamy w komunikacie otrzymanym od Bereniki Ratajczak, rzecznika prasowego Enea S.A.
PKOl odwołał Galę
Polski Komitet Olimpijski ma co raz większe problemy, a co raz mniej pieniędzy. Do tej pory nie wypłacił sportowcom i trenerom obiecanych gratyfikacji finansowych za medale olimpijske wywalczone w Paryżu. A obiecał 250 tysięcy złotych za złoty medal, 200 tysięcy za srebrny i 150 tysięcy za brązowy. Symboliczne czeki miał im wręczyć podczas uroczystej Gali. Tę jednak odwołał.
Mniej pieniędzy dla poznańskich klubów?
Nakazane przez obecną władzę "zakręcanie kurka" dla polskiego sportu w Spółkach Skarbu Państwa trudno zrozumieć, ponieważ to właśnie one w minionych latach były największymi sponsorami zarówno reprezentacji narodowych, klubów sportowych, drużyn ligowych, czy nawet indywidualnie samych sportowców. Wie o tym doskonale poznańskie środowisko sportowe. Gdyby nie spółka Enea, wiele ligowych zespołów wycofałoby się z rozgrywek. Enea jest tytularnym sponsorem drużyn:
- koszykówki kobiet (AZS Politechnika)
- koszykówki mjężczyzn (Basket)
- siatkówki kobiet (Energetyk)
- siatkówki mężczyzn (Energetyk)
- piłki ręcznej kobiet (Piłka Ręczna Poznań)
- hokeja na trawie mężczyzn (ubiegły sezon AZS AWF)
- tenisowego challengera ATP Poznań Open
- triathlonu
- mistrzostw Polski w wioślarstwie.
Enea jest w trakcie tworzenia nowej strategii sponsoringowej. Będzie ona nadal zakładać wsparcie sportu profesjonalnego, w tym olimpijskiego, choć na innych zasadach niż dotychczas. Nasze obecne działania już dostosowujemy do nowej strategii, tym samym ograniczając również koszty podejmowanych działań sponsoringowych. Stąd też rezygnacja z niektórych projektów. Chcemy za to być jeszcze bliżej lokalnych społeczności na naszym obszarze działania, dlatego też zmieniamy portfolio naszych projektów sponsoringowych
- komunikuje Grupa Enea S.A.
Zmianę strategii odczuli już choćby żużlowcy PSŻ-u Poznań. Enea mimo pierwotnych planów wycofała się ze współpracy. Według naszych informacji mniejsze kwoty dofinansowania otrzymały na ten sezon także zespoły piłkarek ręcznych oraz siatkarek.
Komentarze (0)